Накопичувальні програми плюси та мінуси нових віянь.

В наш час помітна тенденція заміни багатьма магазинами традиційних, звичних усім знижок на бонусні програми. За цими програмами покупець накопичує бали, за які, згодом, він зможе придбати той чи інший товар зі знижкою. Або ж взагалі отримати безкоштовно. Для прикладу за такою програмою працює відомий продуктовий супермаркет “Сільпо”.

класичною знижкою вже нікого не здивуєш

класичною знижкою вже нікого не здивуєш


Згідно статистики у великих містах близько 75% працездатного населення активно користуються дисконтними картками. Це дозволяє населенню економити певний відсоток при купівлі товару. Однак така програма зовсім не гарантує, що покупець наступного разу повернеться до магазину, який сьогодні надав знижку. Це змушує продавців шукати нові способи утримувати клієнтів. Одним з таких способів є обіцянка великої знижки в майбутньому при купівлі товару зараз. Щоб отримати свою знижку покупець повинен повернутися до магазину принаймі ще раз. Така система заохочує покупця повертатися до магазину знову і знову. Компанії, що її впровадили відмічають ріст продажів майже на третину. Також встановивши додаткове програмне забезпечення продавець зможе відслідковувати які саме категорії товарів цікаві конкретному покупцю. Такий збір даних дозволяє ефективніше розраховувати рекламні камнанії. При знижені вартості самої кампанії зростає її результативність. Наприклад якщо людина жодного разу не купувала в магазині алкогольних напоїв, то знижка на пиво її навряд чи зацікавить.



Ще однією з переваг такої програми для магазинів може бути й той факт, що звичайну, миттєву, знижку покупець використає стовідсотково. А от бали із бонусного рахунку з тих чи інших причин можуть бути не використані покупцем взагалі.


Одним з підводних каменів, для покупців, після впровадження такої системи може бути пункт у правилах користування у якому вказується, що накопичені бали будуть дійсними лише певний період часу. Проте дехто пішов ще далі. На бонусний рахунок магазини можуть заносити й решту, котра перетворюється в додаткові бали. І у випадку їх прогоряння магазин мало того, що нічого не втрачає, але ще й виявляється у плюсі. Місцями змушує бажати кращого й асортимент товару. який можна отримати за бонуси. Логічно припустити, що перш за все продавець буде зацікавлений в тому, аби позбутися товар, термін дії якого добігає кінця, або ж товар який не користується значним попитом у покупців та лежить на складі мертвим вантажем. Недобросовісний продавець може обмінювати бонуси не на основний товар, за яким прийшов покупець, а на супутній товар, який покупець за інших умов собі б не придбав. Для прикладу на автозаправних станціях за бонусні бали не можна отримати знижки на сам бензин, а лише супутні товари у магазині при АЗС, де вони, як правило, значно дорожчі ніж в інших магазинах.

В інтернет проектах митєві знижки можуть сягати 90%

В інтернет проектах митєві знижки можуть сягати 90%

Нова програма дозволяє втримати покупця лояльним певної торгової мережі граючи на його страху втратити вже накопичені бонуси. В той час як дисконтні картки вже не приносять очікуваного ефекту. Далі, прогнозують експерти, більше. Для прикладу в сусідній Росії до страху втрати бонусів долучили ще й азарт. Серед власників карток, які зберуть певну суму балів розігруються спеціальні призи. Слогани типу “більше балів – більше шансів виграти” стимулюють покупців до місцями необдуманих трат. Проте факт залишається фактом: Нова система дозволяє збільшити продажі, а це означає. що епоха миттєвих знижок в українських магазинах потихеньку відходить в історію.


Аналітики відзначають, що сфера знижок це гарне поле для розвитку інтернет стартапів. Зараз йде бурхливий розвиток сервісу колективних знижок. Заманюючи нових покупців ці сервіси подеколи надають знижки до 90%, що забезпечує їм вагому долю ринку. За прогнозами ця доля буде лише зростати в майбутньому.



За матеріалами smi.liga.net

back to top